dimarts, 28 d’octubre del 2014

Conferència de Moncho Ferrer



El dia 27 d'octubre, es va celebrar al Rectorat de Lleida, una conferència de la Fundació Vicente Ferrer. Vam arribar al rectorat a les 18:55 i ens vam assentaren una gran sala, vam veure que tota la gent que anava arribant era de mitjana edat i ens va sorprendre molt, érem els únics joves de la sala.
A les 19:00, va començar la conferència amb l'entrada de Moncho Ferrer, el fill de Vicente Ferrer, el qual ha seguit els seus passos per tirar endavant la fundació que porta el seu nom. La sala es va omplir del tot. El Moncho va començar a parlar sobre la seva fundació, una fundació on ajuden als nens orfes de l’Índia a ser escolaritzats i creen hospitals. Després del seu discurs en solitari, una noia del rectorat va pujar al escenari i li va començar a fer preguntes. Una de les preguntes que ens va sorprendre més va ser quan la noia va preguntar a la sala en general, la quantitat de gent que havia adoptat un nen de l’Índia mitjançant la fundació, ens vam quedar sols perquè tota la gent va aixecar la mà, menys nosaltres. Això ens va impactar molt i ens va fer adonar que a Espanya també hi ha molta gent solidària que ajuda al tercer món. Finalment, el conferenciant es va acomiadar amb un vídeo ensenyant la gent de la Índia i el treball que feia la fundació. A la fi de la conferència, Moncho Ferrer ens va respondre unes preguntes amb molt de gust.

Entrevista a Moncho Ferrer

1. ¿Tiene pensado hacer conferencias en los institutos para informar a los jóvenes estudiantes? 

He hecho algunas conferencias en los colegios y estoy encantado de hacer conferencias en institutos. Nosotros hacemos muchos trabajos allí en Anantapur y ahora me gustaría contactar con los jóvenes de aquí para que se conciencien del mundo que les rodea.

2. ¿Tu fundación solo está en Anantapur?

No, el corazón está en Anantapur, y ahora después de 40 años de trabajo hemos conseguido trabajar en cinco distritos más de India.

3. ¿Queréis extenderos por toda la India? 

Nosotros no tenemos fronteras, depende de nuestra capacidad y de nuestros recursos llegaremos donde podamos como África, Birmania…

4. ¿Los occidentales envían muchas ayudas a tu fundación? ¿Piensas que son muy generosos?  

Las personas nos envían ayudas a nuestra fundación, ya sea enviándonos dinero o comida. Mucha gente dice “ayuda”, pero yo pienso que no es ayudar sino invertir en el futuro de los jóvenes de Anantapur y de todo el mundo.

5. ¿Cómo financiáis vuestros proyectos?

El primer año de la fundación hicimos que toda la gente de un pueblo ahorrase dinero en huchas, que nosotros hacíamos. El 9 de abril de ese mismo año, rompimos las 40.000 huchas que habíamos entregado, en total había más de 100.000 euros, este dinero lo pusieron de lo poco que ganaban de beneficios a la semana.





Muchas gracias, Moncho. ¡Suerte en todo!

Jesús Vallverdú i Marc Barrios 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada