dilluns, 3 de novembre del 2014

Entrevista a Clara Gort Paniello


La nostra companya Clara Gort Paniello de 2n de Batxillerat ha rebut una beca de l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRB), la qual li ha permès de realitzar, durant l’estiu, unes pràctiques experimentals. Aquestes han estat tutoritzades pel grup de recerca del laboratori Evolució i desenvolupament del Cervell i s’han basat principalment en la neurogènesi adulta.

1. En què han consistit aquestes pràctiques?

Consistien en una tècnica d'immunohistoquímica duta a terme amb un cervell de ratolí adult per veure si tenia noves neurones. Es laminava el cervell del ratolí (em vaig passar tot un matí per fer-ho) i, a més, les làmines eren molt delicades perquè només tenien 100 µm i s'havien d'agafar amb pinzell per no trencar-les. Després d’un procés de preparació i tinció de les mostres, finalment, vam poder veure amb un microscopi òptic que apareixen neurones de nova formació en aquell cervell. Cal aclarir que fins fa 40 anys es creia que en un organisme adult ja no es podien formar noves neurones!

2. Creus que aquesta activitat ha influït en el teu treball de recerca?

Indubtablement sí, ja que m’ha permès poder dur a terme tota la part pràctica del treball i, a més a més, he rebut molta ajuda i informació per part de la investigadora que em tutelava les pràctiques.

3. Penses que ha estat una experiència profitosa?

Moltíssim! He tingut l’oportunitat de poder entrar en contacte directe amb el món científic (més enllà de les explicacions teòriques de classe), d’aprendre noves tècniques, productes i procediments de laboratori, així com conèixer professors de la Universitat i investigadors.

4. Opines que la gent que estudia, o bé esta interessada en aquest àmbit, hauria de poder tenir l’oportunitat de gaudir d'aquestes estades? Quines altres opcions hi ha per poder accedir a aquesta beca?

Estaria molt bé que tothom interessat pogués tenir aquesta oportunitat. Però seria impossible, perquè els investigadors no tindrien suficient temps, d’una banda, i la realització de pràctiques comporta unes despeses econòmiques força elevades, de l’altra. Actualment, amb les retallades, els grups de recerca amb prou feines tenen suficient inversió per dur a terme les seves pròpies investigacions com per formar nous investigadors.

5. T'esperaves ser seleccionada per aquestes estades? T'ha fet il·lusió que fossis seleccionada?

La veritat és que no m’ho esperava, perquè ja era la tercera vegada que em presentava a una convocatòria de beques de formació científica i sempre em quedava a les portes. Així que a la tercera ha estat la vençuda! I m’ha fet molta il·lusió.

6. Tens intenció de presentar el treball de recerca en àmbits més professionals? Quins?

Encara no m’ho plantejat perquè em falta acabar-lo. Tant de bo agradi als professors i em proposin de presentar-lo a algun concurs d’àmbit científic.

7. Quina conclusió has extret de tot això? Què has aprés de nou?

He aprés una nova tècnica de laboratori, m’he familiaritzat amb l’ús d’alguns estris i aparells. I, sobretot, he pogut veure que el treball en un laboratori és lent, laboriós i delicat i els resultats costen força temps i esforç d’obtenir, a més que no sempre surten com desitjaves. Finalment, només puc dir que estic molt agraïda a l’IRB i a tots els investigadors que ho han fet possible. 



Aïda Caelles 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada