dimecres, 8 de febrer del 2017

LES EXPOSICIONS DELS TREBALLS DE RECERCA



Els alumnes de segon de batxillerat es van examinar el 18 i 19 de gener de les seves exposicions dels treballs de recerca. Aquestes han de tenir una llargada d’entre 10 i 15 minuts on l’alumne davant d’un tribunal de tres professors i algun company de públic presenta el seu treball i justifica l’elecció. L’alumne comença exposant la hipòtesi inicial explicant com ha desenvolupat el treball i quina és la part pràctica. En l’apartat de conclusió es presenten els resultats que han obtingut al llarg del treball. Els alumnes per tal d’ exposar i defensar el seu treball poden utilitzar diferents mitjans de suport en el seu discurs com ara el Powerpoint, el Prezzi, arxius, audios, videos, entre d’altres. Una vegada acabada l’exposició, el tribunal realitza preguntes relacionades amb el treball i l’estudiant les ha de resoldre de manera intensa. Aquesta exposició representa un 15% de la nota total del treball. És molt important fer-lo ja que en cas contrari, l’ equivalent seria  una matèria suspesa i el curs no serà apte.
Enguany l’àmbit més escollit ha estat ciències socials amb un total de 13 treballs. En el departament de ciències experimentals s’han realitzat 11 treballs, i en el departament d’educació física 10 treballs , d’entre altres, amb un total de 64 treballs.

Una de les estudiants , l’Andrea Espín, ha presentat el treball “Necessitem arrels, no ales” i ha parlat de la seva experiència dient: “al principi de l’exposició estava nerviosa per les preguntes que em podria fer el tribunal tot i que, el meu treball, el tinc prou preparat per a que em surti tal i com desitjo. A mesura que anaven passant els minuts estava més relaxada i les paraules em surtien amb més naturalitat. Després de l’exposició la primera sensació que vaig tenir és que m’havia tret un pes de sobre i que quedava finalitzat un treball que m‘havia portat molts mesos en acabar-lo”

L’Anna Alcalde amb el treball “La indiferència també és abandonament” ha explicat el seu punt de vista de l’exposició i ens explica: “en els minuts abans d’entrar a la classe tenia la sensació que em quedaria en blanc, que diria paraules incorrectes i que la presentació no em surtiria com realment la tenia preparada. Una vegada vaig acabar em vaig sentir satisfeta i contenta, tant en el treball personal com en la implicació i interès mostrat pels professors”.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada